Direktlänk till inlägg 9 juni 2013

En uppdatering av nuläget

Av josefina linderborg - 9 juni 2013 14:23

Som så många andra hästägare tappade jag gnistan efter den tunga vintern, jag var så otroligt trött på kylan, slasket, mörkret och allt vad hästar innebar.
Eftersom Th mår bäst av att gå kontinuerligt kändes det mest rättvist mot honom att han skulle få utlopp för sin energi. Så i april hamnade han hos en fodervärd. En supergullig tjej som bodde i närheten, väldigt ambitiös och tyckte mkt om Th.
Men nu är han tillbaka, ska sättas igång sakta då han fått lite sommarvila och problem med bakhovarna.
Första skritturen blev igår, en riktig kort sväng för att prova tofflorna. Det verkade funka bra så idag blir en utökning tillsammans med två av brudarna från stallet :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av josefina linderborg - 17 juli 2013 15:00

Jag som är så värdelös på namn har såklart klantat till det. Stället jag köpte Thorsten ifrån heter inte Trestena, utan det är hans uppfödares gård som bär det namnet. Trestena har levererat många fina ponnyer och storhästar! Fölseryd är däremot pla...

Av josefina linderborg - 16 juli 2013 11:22

Det har varit lite dött här eftersom Thorsten bara har gått på bete för kurering. Men nu ska vi försöka ändra på det! Han har tagit semestern på lite för stort allvar och blivit vildhäst, vägrar bli fångad av någon annan än mig och har tillochmed bö...

Av josefina linderborg - 25 juni 2013 22:01

Eftersom hovkvaliten hos Th har försämrats väsentligt på alla fyra fick jag tips av hovslagaren att han skulle få gå barfota några veckor. Nu har han alltså minst sex veckor härlig semester där han bara ska få gå och kurera o tjocka till sig. Så jag...

Av josefina linderborg - 18 juni 2013 23:24

Idag blev det promenader för hela slanten! Från betet till stallet, vänta på hovslagaren som jag lyckades villa bort med min utomordentliga vägbeskrivning och sen tillbaka till betet. Både hästägare, fodervärd, hund och häst motionerade! Plus Emelie...

Av josefina linderborg - 17 juni 2013 20:39

Det är lite svårt att hitta tiden till att skriva ibland. Det har iofs inte hänt så mkt de senaste dagarna heller för den delen. Eller jo, i fredags skrittade vi ut en sväng innan veterinären kom för vaccinering. Då red vi förbi en liten äng och fic...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards